«Φτώχεια, εκπαίδευση και κοινωνικός αποκλεισμός»

Αποκλεισμένοι ( Αναδημοσίευση απο "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ" 25 /1/08 )
ΔΙΑΛΥΕΙ τελείως τον μύθο της δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης μια πολύ σοβαρή επιστημονική έρευνα του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, που διενεργήθηκε σε 6.555 νοικοκυριά (με 17.386 μέλη). ΔΟΘΗΚΕ στη δημοσιότητα η έρευνα με τον αποκαλυπτικό τίτλο «Φτώχεια, εκπαίδευση και κοινωνικός αποκλεισμός», τον οποίο στηρίζουν τα ευρήματα και τα στοιχεία που αναλύθηκαν και είναι συντριπτικά για την εκπαιδευτική πολιτική της χώρας. ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ προ πολλού η εκπαίδευση στη χώρα μας, από δημόσιο αγαθό που έπρεπε να είναι, προνόμιο των πλουσίων και των σχετικά ευπόρων, όσων δηλαδή μπορούν να πληρώσουν για τη φοίτηση σε καλά ιδιωτικά σχολεία και σε φροντιστήρια, αλλά και να σηκώσουν το οικονομικό βάρος για την πανεπιστημιακή μόρφωση. ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ, λοιπόν, άμεσα η φτώχεια με την εκπαίδευση και αντίστροφα. Είναι βεβαιωμένο, ότι το 20% του πληθυσμού της Ελλάδας είναι μέλη νοικοκυριών με εισόδημα κάτω από το όριο της φτώχειας. Εδειξε η έρευνα της ΓΣΕΕ, ότι το 83,7% των φτωχών είναι αναλφάβητοι ή έχουν τελειώσει μερικές τάξεις του Δημοτικού, Δημοτικό ή Γυμνάσιο. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους μη φτωχούς υπολογίζεται στο 47,3%. ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΑ για τους φτωχούς είναι και τα στοιχεία για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Από τους πτυχιούχους ΑΕΙ, οι μη φτωχοί είναι 7,7 φορές περισσότεροι από τους αντίστοιχους φτωχούς, ενώ οι μη φτωχοί με μεταπτυχιακό είναι 24 φορές περισσότεροι από τους αντίστοιχους φτωχούς. ΟΔΗΓΕΙ το προνομιακό για τους έχοντες και κατέχοντες εκπαιδευτικό σύστημα όχι μόνο σε εκπαιδευτικές, αλλά και σε κοινωνικές ανισότητες και τελικά σε κοινωνικούς αποκλεισμούς. ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ περιοχές, ακόμη και μέσα στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, που μαστίζονται από τη φτώχεια, χαρακτηρίζονται από την έρευνα ως «γκρίζες ζώνες της εκπαίδευσης» και, όπως υπογραμμίζεται, «αποκαλύπτουν την γκρίζα πραγματικότητα μιας ολόκληρης κοινωνίας». ΔΙΑΛΥΟΥΝ τα στοιχεία της έρευνας τον μύθο των μεγαλόστομων διακηρύξεων, ότι η εκπαίδευση είναι «πρώτη κυβερνητική προτεραιότητα» και ότι η «καλύτερη επένδυση για μια χώρα είναι στην εκπαίδευση». ΕΡΧΟΝΤΑΙ και παρέρχονται οι κυβερνήσεις και παρά τις προεκλογικές διακηρύξεις και τις υποσχέσεις για αύξηση των δαπανών, για μεταρρυθμίσεις και αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος, τα πράγματα χειροτερεύουν, θεριεύει η παραπαιδεία, εκτοξεύεται στα ύψη το κόστος των σπουδών και γονατίζουν τα φτωχά νοικοκυριά. ΣΚΟΤΩΝΕΙ η ανεπάρκεια της δημόσιας εκπαίδευσης δεκάδες χιλιάδες παιδιά φτωχών οικογενειών, πολλά από τα οποία έχουν τη «σφραγίδα της δωρεάς», έχουν ταλέντο. Σκοτώνει το σύστημα εν ψυχρώ το μέλλον του τόπου, προς δόξαν της οικονομίας της αγοράς, που θέλει την πλήρη κατάργηση της δωρεάν εκπαίδευσης.

Powered by ScribeFire.